Υπάρχουν κάποιες βασικές αρχές που ακολουθούμε, όταν κάποιος έρχεται για coaching πάνω σε θέματα που αφορούν τις διατροφικές του συνήθειες ή κάποιο σωματικό σύμπτωμα συνδεδεμένο με την τροφή, όπως δυσκολία στην πέψη, υπερφαγία, χρόνια κόπωση, χρόνιο στρες, χαμηλή διάθεση, εικόνα που έχουμε για το σώμα μας, κ.α. Ας τις δούμε με τη σειρά:
Αρχή # 3: Η σχέση μας με το φαγητό και το σώμα είναι ένας σπουδαίος δάσκαλος
Όπως είπαμε στο προηγούμενο άρθρο της σειράς, η τροφή είναι μια πόρτα. Μόλις περάσουμε από την πόρτα, βρισκόμαστε πρακτικά μέσα σε ένα είδος αίθουσας διδασκαλίας. Δάσκαλός μας είναι η σοφία της Ζωής, η οποία ζητά από εμάς να μάθουμε για τον εαυτό μας. Το σώμα είναι το μέσο, μέσω του οποίου γίνεται η διδασκαλία. Και τα μαθήματα που μπορούμε να διδαχθούμε είναι σχεδόν ανεξάντλητα, καθώς η εμβάθυνση και η μάθηση στη ζωή δεν σταματά ποτέ.
Μην ξεγελιέστε. Το σενάριο που παίζει εδώ δεν είναι το να λύσω όλα τα διατροφικά μου θέματα, να αποκτήσω το τέλειο σώμα και το τέλειο βάρος και χάρη σε αυτά, από εκείνη τη στιγμή και μετά, να έχω βρει την ευτυχία στη ζωή μου, για πάντα. Η διαδικασία της μάθησης, μέσα από τον σπουδαίο δάσκαλο που λέγεται Σώμα, είναι συνεχής και συνεχώς μεταβαλλόμενη, είναι μια ζωντανή διαδικασία που δεν έχει ποτέ τέλος. Το πρόβλημα είναι ότι, πάρα πολλοί από εμάς θεωρούμε το φαγητό, το σωματικό λίπος ή οποιοδήποτε άλλο θέμα διατροφικής συμπεριφοράς ή σωματικού συμπτώματος ως τον εχθρό. Η τακτική που υιοθετούμε επομένως είναι να επιτεθούμε, να περιορίσουμε, να στερήσουμε, να προσπαθήσουμε να υποτάξουμε με τη βία το σώμα μας, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στην «καθώς πρέπει» πεποίθησή μας για το πώς θα έπρεπε να είναι.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αυτές οι τακτικές δεν λειτουργούν σε βάθος χρόνου. Το σώμα μας, μάς φανερώνει ένα μήνυμα. Μέχρι να ακούσουμε πραγματικά το μήνυμα και να μάθουμε το μάθημά μας, μέχρι να κάνουμε τις εσωτερικές αλλαγές που χρειάζεται, έτσι ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι για αυτό, το μήνυμα απλά θα ξανάρχεται, με τη μία μορφή ή με την άλλη. Όπως όταν δεν περνάς ένα μάθημα και πρέπει να το ξαναδώσεις στην επόμενη εξεταστική. Ξανά και ξανά.
Όταν περάσουμε την πόρτα και μπούμε στην αίθουσα διδασκαλίας όπου δάσκαλος είναι το βάρος μας, για παράδειγμα, ανακαλύπτουμε πόσο πλούσιο είναι το υλικό που καλούμαστε να μάθουμε. Το βάρος μπορεί να μας ζητά να δούμε τη χαμηλής ποιότητας διατροφή μας. Μπορεί να μας δείχνει προς την κατεύθυνση της εξερεύνησης τροφικών αλλεργιών. Το βάρος μπορεί να μας διδάσκει την αγάπη για τον εαυτό μας ή την αποδοχή του σώματος. Μπορεί να θέλει να μας επισημάνει ότι υπάρχουν ψυχικά τραύματα που δεν έχουν επουλωθεί ή συναισθήματα που αποφεύγουμε να επεξεργαστούμε. Το βάρος μπορεί να μας ζητάει να είμαστε πιο ταπεινοί ή να μάθουμε πώς να συγχωρούμε τον εαυτό μας. Μπορεί να μας ζητά να αφήσουμε κατά μέρους την τελειότητα μας ή την τελειομανία μας. Ή μπορεί να μας ζητά να μάθουμε καλύτερα πώς να χειρίζουμε το άγχος, καθώς η χημεία στρες μπορεί να κλειδώσει το βάρος του σώματός μας. Και η λίστα συνεχίζεται.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε με την τροφή μπορούν κάλλιστα να παραμείνουν στη ζωή μας για πάντα, εκτός και αν κάποια στιγμή αισθανθούμε έτοιμοι να μπούμε στην τάξη, να μάθουμε, να εξελιχθούμε, να αλλάξουμε στάση και κατάσταση και να αποφοιτήσουμε. Το μόνο που χρειάζεται είναι δίψα για μάθηση και επιθυμία για αλλαγή – και να σεβόμαστε τον δάσκαλό μας.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να κλείσετε μια δωρεάν ενημερωτική συνάντηση!
Άρθρα της σειράς:
- Αρχή #1: Η μοναδικότητα του καθενός
- Αρχή #2: Η τροφή είναι μια πόρτα
- Αρχή #3: Η σχέση με την τροφή είναι δάσκαλος
- Αρχή #4: Κάθε σύμπτωμα υγείας ή διατροφικής συμπεριφοράς μάς προσφέρει σοφία
- Αρχή #5: Οι προκλήσεις μάς καλούν να εξελιχθούμε
- Αρχή #6: Προσωπική Δύναμη = Μεταβολική Δύναμη
- Αρχή #7: Η τροφή είναι συμβολικό υποκατάστατο
- Αστακός και προσωπική ανάπτυξη - 17/11/2018
- Απόλυτη ευθύνη για τη ζωή μας - 02/11/2018
- Αλήθεια, Άποψη, Πεποίθηση και Χρησιμότητα - 15/10/2018